středa 15. července 2015

(Nejen)borůvková semifreda

Vkládám na vaše přání.

Receptů lze na netu najít několik. Já si na přípravu těsta oblíbila jeden a ten používám stále.
U nás jsme vyzkoušeli karamelovou, oříškovou, meruňkovou, broskvovou, jahodovou z jogurtu i čerstvých jahod a naposledy borůvkovou.
 Postup je jednoduchý ... upečete korpus, vychladlý vykrájíte pomocí formiček, naplníte náplní a dolijete želé ( pokud chcete ). Po ztuhnutí vytlačíte z formiček a ozdobíte podle svého gusta.
Náplň jsem si zvykla dělat takto:
Vyšlehám 150 ml šlehačky, přidám 200g zakysané smetany, poté 250g rozmixovaného ovoce a nakonec zašlehám želatinu za studena z 1 sáčku.
To mi vystačí na cca 24 kousků ... těsto z poloviční dávky.
U ovocných náplní dávám vrstvu želé.
U karamelové a oříškové jsem plnila až po okraj - kousků je pak méně.

Na stejné stránce z odkazu výše najdete i videonávod na výrobu formiček. Chvilku jsem o tom přemýšlela, ale nakonec jsem zabrouzdala na netu a hledala originální formičky. Obchůdku je spousta, já zvolila TENTO a doma již mám celkem 7 tvarů po 4 kouscích.

Pokud semifreda vyzkoušíte, určitě dejte vědět jak se povedla a hlavně, jak vám chutnalo.

Krásný dnes snad již slunečný den ... Věra

2 komentáře:

  1. Věruško, vypadají úžasně, jak od profesionálního cukráře!
    Přeji hezký víkend, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Věru, jsou krásné! Mám pro Tebe možná potěšující zprávu :-) Možná si pamatuješ, jak jsi se u mě zúčastnila výměny. Vyhrála si :-) Pošli mi prosím na můj mail radka.sofrlova@seznam.cz tvou adresu, ať ti mohu výhru zaslat. Měj se krásně! Radka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za všechny milé komentáře.

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.